الأربعاء، 7 يناير 2009

نظرية العكس عكاس


في الافلام العربي الفاشلة ...
يكون البطل لسة مرتكب الجريمة .. يروح البوليس ييجي على طول..
و يوم ما الشرير يكون بيجري ورا البطل .. البوليس تلاقيه مختفي تماماً..
حتى لو أتصل بيه البطل .. ييجي بعد 100 سنة :huh: ..
.. و بالمثل الدنيا أحياناً..
ساعات كتير أجي أعمل الحاجة الاقي العكس أسهل لي ..
ويوم ما أحب أعمل العكس.. ألاقي الحاجة اللي أنا كنت عاوزها قبل كده..
على سبيل المثال...
فيه ميكروباص عندنا بيروح من شارع الزهراء الى شارع العشرين و العكس..
يوم ما أروح الزهراء ألاقي كل الميكروباصات اللي رايحة العشرين كتير
ويوم ما أروح العشرين الاقي كل الميكروباصات اللي رايحة الزهراء كتير
..
في الكلية لما أكون معايا الكارنية و لا حد بيعبرني وبيسألني عليه
ويوم ما أنساه أحس إني داخل على قاعدة نووية .... تفتيش ولا تفتيش الوكالة الدولية للطاقة الذرية ..
يوم ما يكون معايا فلوس كتير عشان محتاط للمواصلات بأركب بسهولة مواصلات رخيصة
و يوم ما بأنسى و أنزل من غير فلوس كتير ألاقي المواصلات واقفة و لازم تركب مواصلات كتييييير عشان توصل للبيت
و هكذا ... دي أنا بأسميها نظرية العكس عكاس
يعني الدنيا تمشي معاك بالعكس ...


الكلام ده كتبته لآخذ السبق في تسجيل النظرية فقط لا غير B)

هناك 6 تعليقات:

  1. ههههههههههههههههه لا اكتشاف فعلا

    هو كانت بتحصل معايا زمان لكن دلوقتي بصراحه انا بقيت حريصه وبيقت بشتري من الشنط الكبيره بس مش قوي يعني ووبحط فيها من اول الخيط والابره (تحسبا لاي قطع مفاجئ) لغايه كرت الشحن وشاحن الموبايل (بيشتغل بالحجاره) لان انا اتلسعت كتير من بطاريه الموبايل <_<


    لولا ان حضرتك ولد كنت نصحتك بالشنط المتوسطه الحجم الكثيره الجيوب ويفضل تكون شنطه تليق علي كل الاطقم عشان متقعدش تخرج وتدخل المحتويات كل شويه :D


    تحياتي

    ردحذف
  2. هههههههههههههههههههههههه مهو حضرتك مطلعتش بنت بقي

    ردحذف
  3. مدونه لطيفه

    ما شاءالله

    موهبه جميله ربنا يزيدك

    ردحذف
  4. الحمد لله : جزاك الله خيرا

    ردحذف
  5. :D
    سمعت عن قوانين مورفى؟
    النظرية اللى انت اكتشفتها دي تعتبر احد قوانين مورفى الأساسية اللى بدأها تقريبا فى الخمسينيات الضابط اللى اسمه مورفى ده و لحد الآن بيتضاف المزيد منها بناءًا على نفس النظرية دي..

    ابقى اكتب كدة فى جوجل و هتطلع لك..

    سعيدة بزيارة مدونتك و سعيدة انك ضايف مدونتي فى المدونات اللى بتحب تدخلها ..
    Go On

    ردحذف

please..put some words important or leave my blog in peace